Nissin Kogyo jest japońskim producentem komponentów do przemysłu motoryzacyjnego. Jedną z gałęzi produkcji są komponenty do motocyklowych układów hamulcowych, takie jak. pompy hamulcowe przedniego i tylnego hamulca, motocyklowe zaciski hamulcowe przedniego i tylnego koła, motocyklowe pompy sprzęgła oraz motocyklowe systemy ABS.
Precyzja, jakość oraz skuteczność układów hamulcowych NISSIN doceniają tacy producenci motocykli jak Honda, Kawasaki czy Suzuki montując w swoich motocyklach systemy hamulcowe NISSIN Kogyo.
Oczywiście, firma Nissin słynie także z produkcji motocyklowych klocków hamulcowych, które są wykonywane w mieszankach SS, NS, RS, ST, GS i ST-MX.
NISSIN SS - klocki hamulcowe z okładziną semi-sintermetalową (okładzina organiczna z 30% domieszką spieku metali). Okładzina o zwiększonym współczynniku tarcia i zwiększonej żywotności w porównaniu z klockami organicznymi.
Klocki SS dedykowane są do motocykli szosowych o pojemnościach do 300 ccm i niewielkich mocach, zapewniając wystarczającą siłę hamowania.
NISSIN NS - NIEBIESKIE - klocki hamulcowe z okładziną semi-sintermetalową (okładzina organiczna z 30% domieszką spieku metali). Okładzina o zwiększonym współczynniku tarcia i zwiększonej żywotności w porównaniu z klockami organicznymi. Klocki NS są kompromisem pomiędzy długą żywotnością a zadowalającym współczynnikiem tarcia.
Klocki NS dedykowane są do motocykli szosowych o pojemnościach od 300 do 1000 ccm, rekomendowane przez producenta do motocykli o turystycznym i miejskim charakterze.
NISSIN ST (złote) - klocki hamulcowe sintermetalowe (z okładziną ze spieków metali), dedykowane do motocykli o dużych mocach i dużej masie. Okładziny wykonane są ze spieku stopów metali z głównym udziałem miedzi posiadają wysoki współczynnik tarcia rzędu 0,7. Klocki ST zapewniają wysoką skuteczność hamowania, odporność na fading i dużą trwałość i stabilność temperaturową. Spód klocków ST pokryty jest warstwą ceramiczną w celu izolacji termicznej klockówod tłoczków hamulcowych, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko wrzenia płynu hamulcowego.
Klocki ST są polecane jako zamiennik sintermetalowych klocków fabrycznych do średnich i ciężkich motocykli turystycznych oraz motocykli sportowych o dużych mocach.
Klocki ST współpracują tylko z tarczami hamulcowymi ze stali nierdzewnej. Nie wolno stosować do tarcz żeliwnych.
NISSIN RS - CZERWONE - klocki sintermetalowe do wyczynowej szybkiej jazdy motocyklami sportowymi, dedykowane do zastosowań wyczynowych.
NISSIN GS - JASNOZIELONE - klocki hamulcowe z okładziną semi-sintermetalową (okładzina organiczna ze znaczną domieszką spieku metali). Okładzina o zwiększonym współczynniku tarcia i zwiększonej żywotności w porównaniu z klockami organicznymi. Klocki GS są kompromisem pomiędzy długą żywotnością a zadowalającym współczynnikiem tarcia.
Klocki GS dedykowane są do motocykli cross i off-road w średnio-trudnych warunkach użytkowania.
NISSIN ST-MX - CIEMNOZIELONE - klocki z okładziną ze spieków metali przeznaczone do jazdy off road i po bezdrożach. Posiadają ponadprzeciętną trwałość w bardzo trudnych warunkach użytkowania w piachu, błocie i wodzie. Zalecane do motocykli cross i off-road.